ПОЛОЖЕННЯ ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ

1. Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу(далі - Положення) Кучурганської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені П.М. Каплуна Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (далі - школа) визначає та закріплює норми, правила етичної поведінки, педагогічних працівників та здобувачів освіти.

1.2. Це Положення розроблено на основі Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільного Кодексу України, Статуту школи, Правил внутрішнього розпорядку.

1.3. Мета Положення полягає у запобіганні порушенню академічної доброчесності та забезпечення довіри до результатів освітнього процесу та освітньої діяльності.

1.4. Норми цього Положення закріплюють етичні принципи та правила, якими мають керуватися педагогічні працівники та здобувачі освіти під час освітнього процессу.

1.5. Дія Положення поширюється на всіх педагогічних працівників школи та здобувачів освіти.

1.6. Педагогічні працівники, здобувачі освіти повинні виконувати норми даного Положення.

2. Поняття та принципи академічної доброчесності

2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання з метою забезпечення довіри до результатів навчання (набутих компетентностей) здобувачів освіти, попередження порушень освітнього процесу.

2.2. Для забезпечення академічної доброчесності в школі необхідно дотримуватися наступних принципів:

- демократизму;

- відповідності чинному законодавству;

- соціальної справедливості;

- пріоритету прав та свобод людини і громадянина;

- рівноправності;

- прозорості та відкритості;

- професіоналізму та компетентності;

- партнерства і взаємодопомоги;

- толерантності;

- поваги та взаємної довіри;

- відповідальності за забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності.

2.3. Кожен учасник освітньої діяльності наділений правом вільного вибору своєї громадської позиції, яка проголошується відкрито при обговоренні рішень та внутрішніх документів.

2.4. Офіційне висвітлення діяльності школи та окремих напрямів його розвитку може здійснювати керівник закладу або особа за його дорученням.

2.5.Коженпедагогічний працівникшколи має:

- дотримуватися Правил внутрішнього трудового розпорядку;

- поважати особистості здобувача освіти, батьків, колег;

- підвищувати професійний рівень шляхом відвідування семінарів, вебінарів тощо, організації самоосвіти;

- оцінювати результати навчання здобувачів освіти об’єктивно і неупереджено;

- дотримуватися правил ділової етики у спілкуванні, веденні переговорів, у тому числі телефонних.

2.6.Педагогічний працівникшколи не має права:

- навмисно перешкоджати освітній та трудовій діяльності працівників закладу;

- брати участь у будь-якій діяльності, що пов’язана з обманом, нечесністю;

- порушувати норми законодавства про авторське право і суміжні права;

- перевищувати повноваження які визначені посадовими інструкціями;

- використовувати мобільні телефони під час освітнього процесу, нарад або офіційних заходів, крім випадків, передбачених «Положенням про порядок використання мобільних телефонів (гаджетів) під час освітнього процесу».

3. Забезпечення академічної доброчесності учасниками освітнього процесу

3.1. Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

- дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, Законів України;

- утвердження позитивного іміджу закладу освіти, утвердження його традицій;

- дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;

- запобігання корупції, хабарництву;

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримання норм про авторські права;

- надання правдивої інформації про методики і результати власної освітньої діяльності;

- об’єктивне й неупереджене оцінювання результатів навчання (набуття компетентностей);

- надання якісних освітніх послуг із використанням у практичній професійній діяльності інноваційних здобутків у галузі освіти;

- дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики.

3.2. Порушенням академічної доброчесності педагогічними працівниками та здобувачами освіти в школі вважається:

- академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власних досліджень або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

- самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

- фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі;

- фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу;

- списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

- обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності та організації освітнього процесу. Формами обману є, зокрема академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

- хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

-відмова своєчасно надавати інформацію (усно або письмово) про методики, технології, прийоми, методи, які використовуються в освітньому процесі, стан виконання освітньої програми, рівень сформованості компетентностей здобувачами освіти;

- необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження результатів навчання) здобувачів освіти;

- невиконання обов’язків педагогічного працівника, передбачених статтею 54 Закону України «Про освіту».

4. Відповідальність за порушення академічної доброчесності педагогічних працівників

4.1. Академічна відповідальність за конкретне порушення академічної доброчесності визначається даним Положенням.

4.2. За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники школи можуть бути притягнуті до такої академічної відповідальності:

- відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

- дисциплінарні покарання: догана;

- проведення позапланових заходів із підвищення кваліфікації педагогічного працівника;

- доведення інформації про порушення до загальних зборів школи, засновника, органу виконавчої влади, правоохоронних органів.

5. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності

5.1. Заходи спрямовані на дотримання академічної доброчесності, включають:

– ознайомлення педагогічних працівників із вимогами щодо належного оформлення посилань на використані джерела інформації;

– ознайомлення педагогічних працівників із документами, що унормовують дотримання академічної доброчесності та встановлюють відповідальність за її порушення;

– проведення методичних заходів, що забезпечують формування загальних компетентностей з дотриманням правових та етичних норм і принципів, коректного менеджменту інформації при роботі з інформаційними ресурсами й об’єктами інтелектуальної власності;

– розміщення на веб-сайті школи правових та етичних норм, принципів та правил, якими мають керуватися педагогічні працівники.

5.2. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під розписку після ознайомлення із правилами внутрішнього трудового розпорядку школи.

5.3. Положення доводиться до батьківської громадськості.

5.4. Педагогічні працівники в процесі своєї освітньої діяльності дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення.

6.Дотримання академічної доброчесності здобувачами освітипередбачає:

6.1. Повагу до педагогічних працівників.

6.2. Повагу честі і гідності інших осіб, навіть, якщо їх погляди відрізняються від власних переконань.

6.3. Присутності на всіх навчальних заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами.

6.4. Самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання;

6.5. Посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

6.6. Постійна підготовка до уроків, виконання домашніх завдань;

6.7. Самостійне подання щоденника для виставлення вчителем отриманих балів;

6.8. Надання достовірної інформації про власні результати навчання батькам (особам, які їх замінюють).

6.9. Дотримання правил етики у спілкуванні з однолітками та дорослими.

6.10. Використання мобільних телефонів під час освітнього процесу відповідно до «Положення про порядок використання мобільних телефонів (гаджетів) під час освітнього процесу».

7.Відповідальність за порушення академічної доброчесності здобувачів освіти

7.1. Порушення розглядається на засіданні педагогічної ради, яка ухвалює рішення про притягнення до академічної відповідальності (за погодження з органом самоврядування здобувачів освіти), а саме:

- повторне проходження оцінювання (контрольна робота, атестація, залік тощо);

- повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

- повідомлення батькам /особам, які їх замінюють ( письмово) з наступною перевіркою;

- доведення інформації про академічну недоброчесність здобувачів освіти до класного колективу, батьків здобувачів освіти, батьківської громадськості класу, Батьківської ради школи, загальних зборів тощо.

8. Виявлення порушень академічної доброчесності

Виявлення порушень академічної доброчесності в школі здійснюється наступним чином.

Особа, яка виявила порушення академічної доброчесності педагогічним працівником має право звернутися до керівника школи з письмовою заявою. Заява щодо зазначеного порушення розглядається на засіданні педагогічної ради, яка ухвалює рішення про притягнення до академічної відповідальності (за погодження з уповноваженою особою від трудового колективу).

9. Комісія з питань порушення академічної доброчесності

9.1. Комісія з питань академічної доброчесності (далі - Комісія) – це незалежний орган, що діє у школі з метою забезпечення моніторингу дотримання членами школи морально-етичних та правових норм цього Положення.

9.2. До складу Комісії входять представники Батьківської ради, учнівського самоврядування та педагогічного колективу.

Склад комісії затверджується рішенням педагогічної ради.

Голова, заступник голови та секретар Комісії обираються з числа осіб, що входять до неї.

Голова веде засідання, підписує протоколи та рішення тощо.

За відсутності голови Комісії його обов’язки виконує заступник.

Секретар Комісії здійснює повноваження щодо ведення протоколу засідання, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданні тощо.

Термін повноважень Комісії – 1 рік.

9.3. Комісія має такі повноваження:

- Виявляти факти порушення академічної доброчесності учасників освітнього процесу школи.

- Проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності серед учасників освітнього процесу.

- Готувати пропозиції, надавати рекомендації та консультації щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в освітню діяльність школи.

- Отримувати і розглядати заяви за умови, якщо вони носять не анонімний характер, щодо порушення академічної доброчесності учасників освітнього процесу школи.

- Залучати до своєї роботи експертів з відповідних галузей, а також використовувати технічні і програмні засоби для встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою.

- Доводити результати розгляду заяв щодо порушення академічної доброчесності до відома керівника школи для подальшого реагування.

9.4. Свої повноваження Комісія здійснює за умови, що кількість її членів, присутніх на засіданні, складатиме не менше ніж дві третини її складу.

9.5. Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні членів Комісії. У разі рівного розподілу голосів, голос голови Комісії є вирішальним.

9.6. За результатами засідання Комісії складається протокол, який підписує голова (в разі його відсутності - заступник) та секретар.

10. Заключні положення

10.1. Учасники освітнього процесу мають знати Положення про академічну доброчесність. Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням неетичної поведінки.

10.2. Прийняття принципів і норм Положення засвідчується підписами членів педагогічного колективу.

10.3. Положення про академічну школи схвалюється педагогічною радою та вводиться в дію наказом керівника.

10.4. Положення оприлюднюється на сайті школи.

10.5. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені будь-яким учасником освітнього процесу за поданням до педагогічної ради та вводяться в дію наказом директора школи.

Кiлькiсть переглядiв: 264